October 12th, 2017 by asjstaff

Ever since the Las Vegas shooting and Senator Diane Feinstein introduced her bill to ban bump fire stocks, claims have been made about the speed at which semi-automatic rifles can be made to fire while using these ATF-approved accessories. Defenders pointed out that in order to simulate full-auto fire, you don’t need a bump fire stock . .

You can achieve the same rates of fire with a rubber band. Or a belt loop as seen on Youtube channels.

But what many really wanted to see was someone with serious skills to fire an un-aided semi-auto AR to see what can be done with just a (very skilled) finger. And who better to go up against a bump fire stock than Jerry Miculek to see what’s possible?

Well, YouTube awesome Iraqveteran8888 convinced the man himself to see what he could do in a side-by-side comparison.


See for yourself:
Eric with the bump fire stock outran Jerry by a hair’s worth, but Jerry was not far behind. When you look at the comparisons between the two. Jerry had great groupings compared to Eric. Take that to the bank!

The only question now is how long the censors at YouTube will allow the video to stay up.

Source: Excerpt from orginal story on Truth about Guns here, Eric from IraqVeteran8888 Youtube, Dan Zimmerman, revised by J Hines

Posted in Just Plinking Tagged with:

April 18th, 2017 by jhines

with World Record shooter, Jerry Miculek

If you think having 10 rounds of 9mm in your pistol magzine is enough. Why not have a 27 round mag.
The pistol Jerry is using is a 1911 modified for 9mm.
Jerry proceeds to show you how long it takes to get all 27 rounds downrange into a steel target.
See the vid below

Did you see that? Within a blink of an eye during the three seconds, Jerry unloads all on steel. Man sounds like music when the lead is hitting the steel, there was like a rhythmn to it.

Sources: Jerry Miculek

Posted in Handguns Tagged with: ,

March 28th, 2017 by jhines

What would those three guns be? Jerry Miculek had a chance to voice his response on the subject.

Wait, before we get to the guns, just to clarify that we’re talking about having these three guns for survival.

Some folks have talked about the .357 revolver as a primary SHTF in many internet forums and this has stirred up the hornet’s nest. Mainly due to the age demographics, for instances, folks that are from the older generation would agree with the .357 revolver. Where the younger millennium generation will stick with the striker based handguns like the Glocks in 9mm.

Don’t think so?, someone had asked this question to shootist extraordinaire Jerry Miculek and even he went with an 8-shot .357 wheelgun–specifically a Smith & Wesson 627–as his one handgun for every situation. Take a look:

Later on a different clip he’s asked what his favorite caliber, .45 Acp.

For us survivalist most will agree with the calibers choice, its all about versatility. The two calibers lets you load a wide range of bullets weights and pressures.

As for Jerry’s other two guns, he picks a rifle in .22LR and a 12-gauge shotgun. We agree with these picks, even though we do part ways on the handgun choice.

What about you what’s your favorite three guns for survival?, let us know in the comment below.

Sources: Jerry Miculek, Jon Stokes

Posted in Just Plinking Tagged with: , , , ,

February 7th, 2017 by jhines

Here’s Jerry Miculek destroying Stage 8 at 3GN Southeastern Regional 2017 in Frostproof, FL. He kills it with a 56.53 time, thats under a minute running to different stations with multiple targets varying from 5 to 20 yards out with shotgun, AR and pistol.

Sources: 3GN LiveStream

Posted in Competitions Tagged with: , ,

January 27th, 2017 by jhines

Remember watching the old western movies that has the good guy cutting a rope with a gun, resulting in saving an innocent bystander and the day? Can the good guys really do that? Well, Jerry Miculek Youtuber set out for this task to see if its a myth or facts.

In the video Jerry talks about using the pistol, rifle and the rope to mimic the time frame from these western movies, here’s what he used:

-Used Sisal 3/4 inch rope as this was the norm back in the old western days.
-This rope is placed on a manniquin with 200 pound of weight at the bottom to maintain tension.
-Colt single action .45 pistol. Fired at the rope and did not cut the rope.
-Bring in a bigger gun, 74 Shadow Sharps 4570 rifle which shoots a 500 grain round nose (smokeless load).

Results
-With the .45 pistol, it only scratched the rope and did not cut it.
-With the Shadows rifle 500 grain no problem cutting the rope in half and saving the manniquin.
As an extra bonus Jerry decides to pull out a .50 Cal BMG to represent the present day hombre and proceeds to cut the rope in half. However, the shot was a little off to the side and there was not enough tension on the rope. Ending story mannequin was laid to rest.

Sources: Jerry Miculek Youtube, Spaghetti Western Movie Wikipedia

Posted in Just Plinking Tagged with: , , , ,

January 25th, 2017 by jhines

Jerry Miculek set a new world record at SHOT Show 2017

History was made this week as Jerry Miculek set a new world record at SHOT Show 2017 by shooting the SLT drill in an amazing 1.59 seconds. During the Spread The Love (STL) drill, the shooter has to shoot 10 shots; first four to the chest and two to the head of the center target, followed by two to the chest on the right target and then the left target. Take a look at the record-breaking shoot below.

Miculek was already a world-record holder, but once again proved that he is one of the world’s best shooters. This shooting is absolutely incredible and deserving of the recognition that he has received for this most recent achievement.

Posted in Industry News Tagged with: , , ,

October 5th, 2016 by jhines

Does it really work?

Gangsta shooting style with a pistol where you cant the pistol to the side has been popularized by the movies but scoffed at by trained shooters. Jerry Miculek and friend Eric demonstrates to find out if this way of shooting actually works, can you hit the side of the barn or close to it?

Video Transcription

Jerry: Hey guys, I’m Jerry Miculek, and I’ve got a special guest here, Eric, you probably recognize him from IraqVeteran8888

Eric: Thanks for having me on, Jerry!

Jerry: Pleasure to have you here, today!

Eric: Yessir.

Jerry: Well what we’re gonna do today, this is the second of our series of gun myths, and what this one is gonna be, we’re gonna shoot a little gangster-style! Gonna see if we can shoot our pistols sideways, as effectively as the normal one-hand shooting position. So what we’re gonna do is go ahead and start off. We’re gonna run off the clock and make this a very scientific test. That’s why I have you here, to keep me honest, keep me very scientific.

Eric: Oh, ok! [chuckles]

Jerry: So what we’re gonna do is, we’re gonna come off the timer, and we’ll come up with six shots from the regular strong-hand position-

Eric: Ok.

Jerry: Try to keep ’em on the target, then the next string we’re gonna go gangster, come up, and see if we can actually try to repeat the performance, and do some detailed scientific analogies[sic] of why this is better or worse.

Eric: Alright. Yeah, you know, a lot of people have a, you know, a grave misconception about guns in general and how accurate they can be, I mean, everybody thinks, you sort of see the stereotypical image of your, uh, ‘urbanite’, firing a firearm from the side and everything, and he’s not hitting the left side of a barn or anything like that- or the right side of a barn- and uh, it is a common misconception, but if you apply the fundamentals, I think what Jerry and I are trying to prove here is that, the gun can shoot just as accurately if the fundamentals are applied. So we’re hopefully gonna demonstrate that.

Jerry: Scientifically.

Eric: Yes. Highly scientifically!

Jerry: [Laughs] Well, uh, since you are the guest, I’ll let you start off. I’ll give you the privilege of the first six shots.

Eric: Ok!

Jerry: Go ahead, are you loaded up?

Eric: Uh, yes we are.

Jerry: Go ahead, make it hot there if you’re not, and uh, what I’d like for you to do, you can start with the pistol in your hand, the optimum shoot position.

Eric: Ok, so we’re not gonna draw, we’re just gonna–

Jerry: No we’re not gonna draw.

Eric: Low ready?

Jerry: Yep just low ready, bottom of the target,

Eric: Ok.

Jerry: And on the timer just come up and give me six hits, and we’ll just kinda review your time, and then we’ll do it gangster.

Eric: Gangster-style.

Jerry: Gangster-style. Ok. You ready to do it?

Eric: Yessir.

Jerry: Ok, here we go! Shooter ready!

Eric: Ready!

Jerry: Standby!

[Beep] [Six shots]

Jerry: Alright, that was six rounds, pretty accurate, you did it in about eight seconds.

Eric: Yeah.

Jerry: Alright. So-

Eric: I wasn’t trying to get any in any hurry, or anything.

Jerry: Do you have enough rounds to do it again?

Eric: I do!

Jerry: Alright, we’re gonna do the same thing, this time we’re gonna do it a little gangster here, go put it sideways, see if we can shoot again, six rounds, about eight seconds.

Eric: So if our theory is correct, all rounds should land in a very similar area.

Jerry: Similar. Yeah. We wanna see if it’s gonna be distracting, any beneficial– Now you’re gonna have to tell me, as a performer, was this better or worse, so.

Eric: Alright!

Jerry: Alright! Here we go, shooter ready!

Eric: Do I do the ghetto lean?

Jerry: Do the ghetto lean.

Eric: I’m doing the ghetto lean.

Jerry: Whatever you think is going to make you a better marksman.

Eric: You know, in order to do this, I think I’m going to need to do the ghetto lean, I’m also gonna do the crotch grab, too.

Jerry: If it makes you feel good.

Eric: I think it’s gonna help.

Jerry: Well. Do whatever. [laughter]

Eric: Alright. Ready?

Jerry: Do whatever’s proper here. Okay, ready to go, guys! Shooter ready!

Eric: Ready.

Jerry: Standby!

[Loud beep, eight shots]

Jerry: Well you shot about the same speed, you had a miss in there.

Eric: Yeah I did.

Jerry: What did you see was wrong in there, you holding a little too tight with your left hand?

[Laughter]

Eric: Yeah, think I might’ve been squeezing just a little bit too tight here and there, but you know, all in all, I think the lean kinda helped, you know, gettin’ kinda back a bit, it kinda helps you know, your upper body relax a little bit so you’re not quite so tense. But, you know, honestly, this FNX has been a good handgun, I like it, it’s a fun gun to shoot, on a serious note– uh, of course, in case you couldn’t tell, that was dry humor, satire, in case you guys aren’t familiar with that. Uh, on a serious note, I notice that the bore axis– when you turn the gun, the bore axis is further to the right. So, at least for me now, it could be my trigger control, it could be my lack of trigger control, but I notice that the rounds were consistently hitting to the right just a little bit. That could just be me, but of course: the proof’s in the pudding, Jerry of course will school you guys on how to do it.

Jerry: Ok boss, uh, I’ll let you run, but it’s got a three-second de-lay.

Eric: Ok.

Jerry: So I’m just gonna start from the low-ready again.

Eric: Alright.

Jerry: Like you did.

Eric: No problem.

Jerry: And I’m just gonna come in with my strong hand, and shoot six in the center of that target.

Eric: Ok.

Jerry: Get kind of a time reference.

Eric: Shooter ready.

Jerry: Yeah.

Eric: Standby!

[Beep, six shots]

Eric: Excellent shooting.

Jerry: Okay. So that was about at two-and-a-half seconds. So -let me just redo that right quick- We average about forty-three-hundredths of a second per-shot, forty-one-hundredths. Pretty consistent splits, they hit pretty good.

Eric: Excellent!

Jerry: So we’re gonna try to do te same thing, we’re gonna turn it sideways.

Eric: Ok.

Jerry: So if you’d give me another start.

Eric: Shooter ready! Standby!

[Beep, six shots] [Jerry laughs]

Eric: Well you put ’em in there, didn’t you!

Jerry: Yeah I got kinda wild, it was really hard!

Eric: Alright, now when you were doing that, let me ask, this is something I really wanna know: Were you just picturing a liquor store robbery, or…? Anything like that, or?

Jerry: No, I was trying to actually hit something.

Eric: Ok, it was all real.

Jerry: It was all real for me, here.

Eric: Well your speed was pretty much the same.

Jerry: The problem for me was, the way the gun was recoiling, it sweeps the red dot out of my position. Also, being at the off-angle like this, it actually hides the next target, so I can only see one target at a time. If there was another target, if I’m aiming at the left target, I don’t even see the right one. Wheras if I had the pistol presented in the proper position I could actually see more targets.

Eric: Yeah, it doesn’t throw your peripheral vision off. You’re blocking a whole area of your peripheral vision with the firearm, and with your arm in the way. So, I can see where that would be a tactical disadvantage.

Jerry: It would be, because it takes a lot of time to find the next target of opportunity, so-

Eric: True.

Jerry: So there you have it guys, a pretty basic, scientific analogy[sic] of a wrong way to shoot a pistol, I think I’m gonna stick with what I’ve been doing.

Eric: I tell you what, let’s take it one step further.

Jerry: What’ve you got?

Eric: Alright, let’s get over here to the side, I’ve got a gong, post it out to about fifty yards-

Jerry: Ok.

Eric: Let’s try shooting the guns upside-down at fifty yards.

Jerry: We can do that too. I got ammo.

Eric: Let’s get over here, let’s try that.
Eric: Alright, so Jerry mentioned odd shooting positions, so let’s try upside-down.

Jerry: M’kay.

Eric: What d’you think? All the way upside-down.

Jerry: All the way.

Eric: So we’re taking it a full step further.

Jerry: That’s right.

Eric: Up the silly wagon.

Jerry: And that’s about what, about fifty yards?

Eric: ’bout fifty yards. It’s afull-size D28, which is supposed to simulate about a full-size human torso.

Jerry: M’kay. I’ll let you start off.

Eric: you want -me- to start, huh?

Jerry: Yeah, since you’re the guest, you get to show me your stuff.

Eric: Alright. Let’s see what happens. Alright.

Jerry: Show me what you’ve got.

Eric: Alright. Now bear in mind, I’ve never shot a gun upside-down, so, this is kind of–

Jerry: It’s a learning curve.

Eric: Yeah. Kinda new for me.

Jerry: Can be brutal.

Eric: One thing right out the gate that I can mention here, is that the– the gun certainly has an odd feel to it, like, you really have to–

Jerry: Yes, yes it does.

Eric: Alright, let’s see.

[Jerry chuckles]

Jerry: Survey says…

[Shot]

Jerry: That was a miss. I didn’t see what you hit. Let me get behind you. Go ahead.

[shot]

Eric: Got ‘im.

Jerry: Oh! You got him in the shoulder! Left shoulder.

[shot]

Jerry: And the neck!

Eric: I see ‘im.

[shot]

Jerry: Oop. Got a tree branch. [chuckling] [both laugh] [shot]

Jerry: Right over ‘im.

Eric: Right over ‘im? Ok, I’ll bring my point of aim down just a little bit.

[shot]

Jerry: Over him again, high right.

[shot]

Jerry: Wood again.

[shot]

Eric: Wow, that’s so much harder than you think!

Jerry: I think you’re hittin’ over ’em, aim at the bottom of the target.

Eric: The bottom?

Jerry: Yeah, aim at the bottom edge, I think you’ll hit ‘im.

[Shot-clang]

Jerry: You see? You got him!

Eric: Oh wow, look at that!

[shot]

Jerry: Trigger, trigger, trigger.

[shot]

Jerry: Oop, got an edge on it.

Eric: You know, before we start talking about this, we were talking about how I thought that the bore axis would make it ride higher. It -is- hitting higher.

Jerry: [laughs] Yeah, it is. It is.

Eric: So, interesting!

Jerry: You edged ‘im that time, don’t– you gotta really think about that little finger, there. You gotta pull it straight back. Press it straight back.

[shot]

Jerry: Ah! You foudn him, now!

Eric: Alright! Not bad!

Jerry: Right in the middle. Now you know!

Eric: Alright, now I wanna see how a master does it.

Jerry: So what did you wind up doing with your sight picture?

Eric: Well, what I actually did was, I uh -I’m gonna pull these off so I’m not hollerin’ at you guys- What I actually did, is I kept the same sight picture, I just ended up having to bring it way down. I was having to aim pretty much a little bit lower, and for some reason, earlier, it was seeming like I was aiming kinda– I was aiming dead center, and for some reason I was just hitting so much high, and I had a few of my rounds land over the left shoulder there. And then once I brought my sight picture down, it seemed like they were impacting, you know, a little closer ‘where I wanted ’em. It’s certainly a challenge and, you know, the– these guns are designed to be held in that one position by the human body, so, you know, they’re designed to fall into that certain ergonomic. But when you take that and you just totally reverse it and make it just so awkward, it really is odd.

Jerry: That makes it fun. We’re gonna paint it up again, and I’ll give it a shot.

Eric: Yeah, absolutely! I’d love to see that.
Jerry: Alright, Eric; you found your sweet spot, my turn. I got it dialed on my pistol, so it should be a little eaiser.

Eric: Alright! School us!

Jerry: Let’s go ahead and, uh, I’m just gonna hold center, and see were it goes from there, see where it lives. Yeah this is kinda weird.

Eric: It looks weird.

[shot]

Eric: Well, just off-center.

[shot x3]

Jerry: Ooh.

Eric: Not bad.

Jerry: I tell you what I’m gonna do. I’m gonna shoot ‘im in the head. [laughter]

Eric: Alright! Let’s see it!

Jerry: Let’s see it. I’m actually wobblin’, as wide as those sights are on the target. So Imma try to man up here and get that wobble down.

[shot]

Jerry: Nope, wasn’t there.

[shot]

Jerry: Oop. That’s what I get for braggin’.

[Eric laughs] [shot]

Jerry: Alright, let me go back to the middle, see where I’m at.

[shot]

Jerry: To the right.

[shot]

Jerry: That was center!

[shot]

Jerry: Those two were good!

Eric: Good shooting!

Jerry: ANYWAY.

[Eric laughs]

Jerry: It’s actually uh –clear– It’s actually surprisingly– my wobble zone is what you see on the target, holding it upside-down like that with just this little bit of contact, I’m getting these oscillations that are really, really apparent with the dot, you might not have been seeing it on your metallic sights, but that’s about as best I could hold, and uh– so actually when the shots cooked off in the middle, they actually hit middle.

Eric: Yeah.

Jerry: I’m hittin’ right where the dot’s sayin’ so.

Eric: For sure!

Jerry: No excuses other than, uh, bein’ rough on the trigger.

Eric: Outstanding.

Jerry: So there it is guys, upside-down!

Eric: Awesome! Well, there you go! That’s proof in the pudding. So, a gun will shoot just as accurately upside-down, sideways, as it will any other way. There you have it. Thanks for having me on, Jerry.

Jerry: You’re welcome, Eric, thanks for bein’ here.

Eric: Thank you sir. Alright.
Jerry: Alright Eric, I gotta redeem myself– I’m gonna make a headshot on that target.

Eric: I’m watching.

Jerry: Ok. Here we go! Gotta redeem myself.

[shot, hit]

Jerry: Aha! [laughter]

Eric: Great shot! Right in the top of the skull!

Jerry: Aaah!

[Firing at the soda bottles downrange, several shots at some metal targets] [both laugh]

Jerry: I couldn’t help myself, we had all those cheap sodas down there. Anyway, I got the headshot done!

Eric: It smells great out here, now.

Jerry: Got a little grape soda in the air. Anyway! What you need to do guys, you need to check Eric out, his website, Iraqveteran8888, he’s got some really good stuff, we’ve got some really trick stuff coming, so keep postin’ guys. We’ve got good stuff on its way.

Eric: Jerry, thanks for havin’ me.

Jerry: My pleasure, Eric, good shootin’ with you.

Eric: Awesome, thanks.

Source: Jerry Miculek Youtube

Posted in Just Plinking Tagged with: ,

October 4th, 2016 by jhines

Will the military grade ballistic plate stop these rounds?

Watch as Jerry Miculek pits an AR-10 .30 cal against body armor with some high-volume rapid fire. Jerry is trying to duplicate what Richard Ryan of Full Mag did, and that is he fired a .30 cal machine gun at a piece of armor. Jerry will be using the same cal with an AR-10 with the standard NATO 7.62 ball 147 grain rounds.

ar_10_30_calThere it is, the plates were able to absorb the hits against it, round after round. There is a reason modern light infantry and combat soldiers wear integrated soft-body armor and plates. It allows troops to absorb unbelievable strikes and survive. Fifty years ago, no soldier would have survived this many direct hits to the chest and vitals; today’s warrior can survive and even get back into the fight.

The downside in the last twenty years is the weight a combat soldier has had to carry; the body armor alone could weigh up to 20 pounds. Add this to weapons, magazines, grenades, med kit, water, small-pack and the average grunt could be humping 77 pounds or more. An energy sapping load, especially in the heat of Iraq or Afghanistan. Thank goodness technology advances and body armor is weighing less and less; which is a good thing if you are the ground-pounder.

Video Transcription

Hey guys, I’m Jerry Miculek, and what I’m tryin’ to do today is to duplicate what Richard Ryan did with Fullmag, on his minigun attempt to shoot this piece of steel. And he’s had this thirty-caliber minigun, and it’s shooting about three-thousand rounds a minute, and what he did was fire on that piece of steel, you see downrange, and he put about four hits in it, and appeared to hold about three seconds before it fell to the ground, so I’m gonna try to duplicate that. I’ve got a thirty-caliber M&P10, Same caliber, 762×51 NATO. I’ve got some standard 147-grain 30caliber ball, and I’m gonna turn around and on the clock, I’m gonna see how many times I can hit that target before it flips over or leaves. So uh, let’s see what that looks like!

Alright! Eyes and ears! Heeere we go!
[Loud beep] [Rapid fire]

And it finally fell over! Haha! Alright, let’s clear it out! Alright!
We are clear!

I did fire twelve rounds, in exactly two-point-five-hundredths of a second! So let’s go see what we did.

ar_10Hey guys I got the target, I went downrange to get it, we had about sixteen inches of rain out here in the past week, so it’s kinda boggy, we didn’t wanna bring the camera down there. But anyway! To give you an idea of the total time from the first to my last shot -which was twelve rounds- was two-point-zero-five-one-hundredths of a second, and I actually struck the target five times. So my hit ratio was like a forty-one percent, so– which is not bad for full-caliber ammo at about twenty-five, twenty-eight yards. So I give you an idea what the hits are: We’ve got one here, two, three, four, and five. So we’ve got five hits on a target. One thing that I want to point out to you, this- the way this plate is made, it’s made for light body armor, so it has this protective coating on the front is actually made to be worn in a vest like this, and the idea of this coating is to stop a lot of the spalling from the round hitting the plate, and you can see on the bottom it’s starting to lift it off with five hits. But if you were wearing it on your chest, most of the spalling or the frag would be contained, and that’s one reason I got a little bit brave and got within about twenty eight, thirty yards of that target. Otherwise if that was bad(?) steel, light steel, I wouldn’t have done this. So the target withstood the beating, and what can I say about a 41% hit ratio? So, not bad for twelve rounds.

by Andy Van Loan
Source: Miculek.com Youtube

Posted in Firearms Industry Showcase Tagged with: , , ,

August 12th, 2016 by jhines

If you’re craving to shoot a gatling gun, well you can now turn your AR-15 into one. Just by installing this conversion kit from Two Z Precision, this will allow you to fire 3 rounds per turn once installed.

This video below highlights Jerry Miculek taking your ordinary gat and turn it into a mini Gatling Gun! Complete with mini crank and all, able to fire almost 700 Rounds per minute on a standard semi-auto AR-15. After watching Jerry shoot, it obviously doesn’t look like a practical way of shooting and handling the AR, obviously its more for shoot and laughs.

gat

Some folks on GlockTalk have even talked about employing a motor to the gat with a push button to activate the firing. Now before you all go and try to install one, be sure to check with the ATF ruling on this, anyways here’s the conversation on GlockTalk.

cowboy1964: I’m also familiar with bump fire stocks and such. After seeing this video it got me to thinking: would it be legal to put a motor on the handle and a push button to activate it? What, exactly, is the ATF rule/law that would make that illegal? The trigger is still being pulled for each shot, which I thought was the only criteria. Obviously this crank system involves no actual finger on the trigger so I don’t think they could argue that your finger has to actually manipulate the trigger directly.
I can see ATF having to make a “clarification” on this 🙂
(PS. I’m not going to do this so don’t harass me ATF! I’m just asking the question)

CarryTexas: These have been around awhile. They had them back in the early 90s and were called a BMF Activator. And no you can’t put a motor on it.

SJ40: I first remember seeing them in the 80’s,IIRC they went under the name of Activator but yes they have been around a while. SJ 40

DJNiner: In fact, if I remember correctly, mine came with a little piece of paper in the package, clearly stating that if you attached any kind of motor to it, you would be violating the law.
I used mine quite regularly on my bipod-supported 10/22 with high-capacity magazines. Lottsa fun!

Sigobsessed: I remember seeing these in the 80s, good way to blow through your ammo budget quick that’s fo sho!

J.R.BobDobbs: Same old junk has been sold for decades. Seems like you couldnt hold the gun properly and turn the crank. Advertizements like this make black-rifle owners look insane to the general public.

Haldor: Not a gray area at all. How does a minigun work? Electronic triggers have been available for some time. Weapons that use them are still Title 1 firearms. A machine gun with an electric trigger would still be an NFA item.
God I wish the Hughes amendment would be reversed. What a stupid law. With the GOP and supreme court in its current state I guess we are very unlikely to see that happen.

So has anyone tried out or made something similar on your AR?

Video Transcription

Jerry Miculek:

Hey guys I’m Jerry Miculek. And what a beautiful day to be out on the range. Kinda give you an idea; the other day I was sitting around the house, I realized I had way too much ammunition at home, I was gonna hire some people to come out here and shoot it for me, but they wanted too much for that to happen, so I started researchung on the internet, and I came up on reddit with this little crank for your gat right here. So that’s kinda a tricky little deal for what the paperwork said, every time you make a revolution it’ll fire three rounds so, we’re gonna take the flag out here and kinda give you an idea what exactly happens here when you’ve got this gizmo.

Alright, we’re clear. We’re on fire, so you start it- [click] that was one time, [click click click] that was two, wo-hoa! [click-click] and three. So that’s three per cycle, so I figured this would save me a lotta money, I wouldn’t have to hire help to come out and shoot my ammunition up. So being an enthusiast like I am, if I’m gonna shoot my ammo I’m gonna time it. So I’ve got a timer here that actually times revolutions– rounds per minute, not revolutions. Rounds per minute. So, this does three rounds per revolution, got thirty round mags, ten spins and I should have ten rounds out, so it sounds like it should be fun. What do you think guys, you wanna crank ’em up? Let’s go ahead, put it on safe, load it up, and see if we can actually hit something from the hip with this gat simulator here.

Alright, here we go! We’re on safe, we’re loaded, My timer is cutoff– why’d you do that? It’s ready to go! We’re on fire! Alright, let’s see if we can light up this gizmo here, here we go!

[RAPID GUNFIRE] [Laughter]

Alright! we’re empty! I tell you what, alright let’s go ahead ‘n flag ’em. [laughter] Well that was kinda interesting, guys! That was kinda fun! Let’s see what it did– you know what I did? It’s got a can on it, it didn’t pick up a shot. Alright. I shoulda realized that, but there you have it guys! We got thirty rounds off.

Hey guys, I didn’t realize the suppressor worked that good, so I’ve taken it off, I’ve got another thirty-round mag, we had put twenty-seven rounds on that previous target, So we’ve got our get crank here, we’re gonna see what kinda rate of fire we can get. A standard M-16 will function between seven-fifty [to] nine-fifty rounds per minute, and I’ve got this thing set and it’s ready to go on rounds per minute, so we’re gonna take this thirty-round mag, and see what we can do.

Goin’ hot! eyes and ears. Alright, time on! Finger ready! Here we go!

[GUNFIRE]

Yo! Thirty rounds! Clear, safety on! Alright, alright let’s go back and review our trusty timer here. Picked up thirty rounds, and uh, that was actually six hundred and eighty-one rounds per minute, so on the low end of it. Accuracy wise I think we probably– well we made a few misses there right on the get-go. if I had a laser on it or a flashlight to see where we’re aiming, it’s a little bit harder to get it on target, but I’ll tell you what, we’re about to swap it up, we’re gonna make it more exciting.

Hey guys, you remember I told you I had trouble with too much ammunition, and I wanted to hire help but it would have been too expensive? Well I came up with a better idea, I got a gat, but then I came up with another idea: You know I’ve got this ammunition to get rid of, I’ve got my gat, I’ve got my swivel here, it’s not gonna have effective fire, but I also wanna help the environment, I wanna help people. So what I’ve got here, what I have down-range is a bunch of sugar-filled drinks, guys. this leads to all kindsa childhood obesity, and diabetes, and just– so I bought as much of it as I could afford today, and I’m tryin’ to help as many people as I can, and I’ve got some other toys here. I’ve got a sixty-round P-mag So we’ve got a bunch of toys here, we’re gonna save the planet, we’re gonna help a bunch of people, we’re gonna get rid of this bad ammunition, so let’s just see if we can make all this happen– see what it looks like! Alright! Got my little Turret action going here, check this out guys! When you get bored on the range, you come up with all kindsa neat ideas. Alright! On a count of three, let’s see how many bottles we can get. One, two, three!

[Gunfire]

Woo! Haha! Alright! So there you have it, guys! I saved a lotta people from a lotta problems, I smoked my new suppressor, burned my barrel, all in one day, what d’you say, guys?

Hey guys, if you liked the videos I’d appreciate a subscribe, and like us on facebook, also if you go on Spreadshirt we have some items available, and that helps us fund what we do here with cheap diet sodas and stuff like that. Thank you very much!

Source: Jerry Miculek Youtube, TwoZPrecision.com

Posted in Just Plinking Tagged with: , , , ,